Lov bör utnyttjas väl

Jag vet att det är lov. Jag vet att klockan är tolv på natten. Jag vet att jag inte borde plugga men har man inget bättre för sig, är det lika bra eller hur? Framförallt om man tycker det man gör är kul och det är precis vad jag tycker med detta! Håller på att skriva ett repotage om alla olika sorters människor i skolans kafeteria och hur deras personligheter och beteenden är där. Det har dock utvecklats till att jag bara skriver om hur folk beter sig och har knappt någonting med kafeterian att göra men det gör ingenting. Kommer upp nya idéer i mitt huvud hela tiden och när de väl finns där känns det dumt att sluta. Lite urklipp från reptaget som det ser ut nu:

Ensamvargar, studiemotiverade, svenskar, invandrare, långa, korta, modeintresserade, fåfänga, nördar, snygga, osociala, uppmärksamhetsberoende. Ja. Allt det här kan du hitta i skolans så kallade ”gässkafeteria”.
_____________________________________________________________________________________________

Bland alla dessa olika typer av människor sitter även jag och kanske passar jag just nu mer än väl in som en osocial ensamvarg? Helt omsluten av mina egna tankar och funderingar, avbryts jag plötsligt av ett gäng tjejer som kommer instampandes i kafeterian, pratandes en aning för högt. Jag vinkar glatt åt tjejerna och får minst lika bra respons tillbaka. I vanliga fall brukar jag hänga runt med den där livliga klungan, men nu har jag annat för mig. Någon utomstående skulle nog tro att dessa högljudda brudar, tycker alldeles för bra om sig själva och tror att de kan göra precis vad de vill utan att skämmas. Jag däremot. Jag vet, att de här tjejerna, som bara är några meter ifrån mig, är otroligt ambitiösa, omtänksamma och trevliga. Det gäller bara att våga ta sig an på dem och tränga sig in genom de ytliga skalen.

Jag vet, lite fel ordval och  konstiga formuleringar här och var men innan ni skrattar åt mig kan ni ta hänsyn till att jag inte är klar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0