En lat jävels guide till MVG i alla ämnen

Säkert flera av er som har sett denna grupp (rubriken) på facebook. Jag fick den skickad till mig för några dagar sedan av killen som har gjort gruppen. Min första tanke var att det här var en tråkig och meningslös grupp precis som alla andra. Gruppnamnet lockade dock lite, så jag läste igenom informationen, sen var dte inte så mycket mer med det. Igår, tror jag att det var, såg jag att flera av mina vänner på facebook, som inte var vän med honom hade likeat gruppen, så jag gick in på den igen. Då såg jag att den hade upp mot 5000 likes. Kände att det här måste vara med en bara en facebook grupp och tänk så rätt jag hade. Douglas Berglund som han heter (känner honom liiite genom tennisen) har skrivit en bok som heter just "En lat jävels guide till MVG i alla ämnen". Hur klockrent är inte det?!?!? Det lär ju locka rätt många människor inklusive mig. Helt perfekt.

Lite utdrag från hans sida på facebook:
Jag gillar inte ordet lat, det är så hårt och dömande, kan vi inte kalla det motivationshandikappad? Det spelar dock ingen roll hur mycket jag ogillar ordet lat, jag kan ändå inte fly från sanningen; jag är onekligen den lataste människa jag känner. Jag är inte dum, jag är inte nonchalant och jag är inte dryg, jag gillar bara inte att anstränga mig för ändamål jag finner ointressanta. Mina föräldrar tjatar på mig, mina vänner kämpar för sina betyg och jag… jag gör egentligen bara det jag känner för. Det finns dock en liten faktor i mitt liv som inte passar in i den avslappnade livsfilosofi jag lever efter: Jag har MVG i alla ämnen.

Jag är 17 år. Jag gillar att sporta, spela musik, och att hänga med mina vänner. Jag är alltså inget annat än en helt vanlig tonåring. Man kan väl fråga sig varför jag, som utger mig för att vara så lat, ska öppna ett word-dokument och börja skriva om det här? Svaret är simpelt; jag tycker att det är onödigt att alla ska kämpa som djur i onödan. Jag tycker att det är trist när folk sitter hemma en helg för att plugga in franska verb och jag tycker att det är synd att folk ska missa Scrubs för att läsa någon bok de inte vill läsa, och framför allt så är jag pank.

Jag blir gryyyyymt taggad på att läsa boken, kan inte annat än vara bra. För er andra som är intresserade kan ni gå in här och beställa boken för endast 89:-

Kommentarer
Postat av: Anonym

Går att läsa boken här --> http://www.smakprov.se/smakprov.php?isbn=9789197873161&l=bokia

2010-11-22 @ 23:03:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0