Känslan av att man måste göra något

Kan säga att jag har upplevt detta lite för ofta på senaste tiden. Förut var jag riktigt duktig på att planera och att få saker gjorda i rätt tid. nu för tiden däremot tar jag aldrig tag i något. Samlar istället allt som kan tänkas vara jobbigt i en enda jävla stor hög och gör det i sista minuten. Det här är för mig, ett väldigt dåligt sätt att fungera på. Jag vet att flera av mina kompisar har sagt, att om de vet att de måste göra någonting, så blir det mycket bättre, just för att det är de enda de fokuserar på då. Jag däremot är helt tvärtom. Gör jag någonting i sista sekunden "stressgör" jag det bara och det blir tio gånger sämre än vad hade kunnat bli. När jag istället göra lite åt gången, brukar det bli riktigt bra. Trots att jag vet om det här, så skjuter jag upp allt i sista sekund. Vet inte hur många gånger jag har sagt till mig själv på senaste tiden, att jag inte ska skjuta upp saker och att jag måste planera. Som nu t.ex, har engelska prov på onsdag, har lovat mig själv att både plugga idag och igår. Tror ni jag har gjort det? Nej. Kommer alltid på helt värdelösa undanflykter till att inte öppna engelska boken. Så nu tänkte jag komma med en till (samma som det var igår), jag är jättetrött och måste sova. För jag menar om jag är trött imorgon kommer jag aldrig orka plugga och till pappa sa till och med att jag såg trött ut, alltså måste jag verkligen sova.

Kommentarer
Postat av: lucke

Godnatt! Hoppas du har haft en bra dag :P

2010-10-18 @ 21:43:33
URL: http://modegrabben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0